Friday, January 15, 2016

Eropah, Mu Tunggu Aku Datang : Hari kedua di Swiss (part 3)

 Hari Kelapan : 1 Jun (Ahad)

Dari puncak Schilthorp, kami turun kebawah dengan kabel car. Disebuah hentian kable car ( Birg) yang kami kena transit sebelum naik cable car yang lain, kami nampak ada salji diluar stesen tersebut... kami pun apa lagi....bergambarlah kat area salji tu...hihihi


Salji kepal ikat tepi

whatever...
Ingat pemandangan kat atas je menarik, tapi rupanya pemandangan turun ke bawah pun hebat juga...Mashallah



Kalo nak tengok pemandangan masa turun ke bawah ...tengok video kami dibawah ni...



Lepas kami selamat turun dengan cable car.  Kami singgah kat padang yang ada bunga-bunga yang cantik  ...pastu Ayu pun buat posing-posing macam  Dilwale 1994.






Lepas bergambar sakan kat taman tu,  kami lepak kat  sebuah kawasan redup berdekatan air terjun yang cantik -  Trummelbach Falls!


Kat area sini juga   kami boleh nampak  paraglyding terbang dan nak landing.



Ada satu kejadian kecil berlaku kat sini. Ada satu famili  mat saleh lebih kurang 30 meter dari kami tengah buat barbeque ...ntah macamane masa ni aku terbersin style malaysia ( kuat ) sampai tiga kali... mat salleh tu terus tegur aku dan aku  pun cakap sorry.... dan tak lama lepas tu kami belah sebab segan kat diorang...:)



hihihi ...tapi dalam hati aku kata apa la Mat Salleh ni...antibodi lemah betul....baru bersin dah takut...:)

...pastu kami lepak kat tepi sungai yang aku rasa paling bersih dan natural dalam dunia!

Cintailah sungai Swiss...

keajaiban air sungai kat sini sebab  warnyanya biru kehijauan,.... keajaiban   air sungai di Malaysia sebab warna macam Nescafe Tarik  ......
hari pun dah nak petang, kami pun dah mula penat dan terus balik ke hotel kami di Lauterbrunnen  dengan menaiki bas. Kalau ikutkan memang tak habis teroka lagi tempat2 menarik kat sini tapi kami tak boleh "tamak" sangat sebab kami kena simpan jugak energy untuk trip-trip kami seterusnya!


Esok kami ada lagi satu hari kat Swiss dan " acaranya ' tidak kurang  hebat juge....tungggu  Swiss Part 4 ye yeop.....:)

2 comments:

  1. Salam hairol,

    nk tanya tiket dari lauterbrunnen ke schilthorn beli upfront ke boleh beli on the spot? berapa total cost ye?

    ariff

    ReplyDelete
  2. boleh beli on the spot...maaf lambat reply...huhuhu...cost tak ingat...

    ReplyDelete